Recensie Leids Dagblad:

Con Amore schotelt bezoekers een feest voor…..

Lees hier

Messa da Requiem G. Verdi op 28 oktober 2017 in de Pieterskerk.

Recensie in het Leids Dagblad: klik hier

Magnificat en Weihnachts Oratorium J.S.Bach op 10 dec 2016 Pieterskerk

Reacties van enkele bezoekers van ons concert:

Het was een mooie avond afgelopen zaterdag. Een bezoek aan de Pieterskerk doet altijd goed. Je voelt je op gewijde grond waardoor muziek nog mooier binnenstroomt, lijkt het wel.  Het Weihnachtsoratorium was nieuw voor mij. Wat een prachtstuk is dat. Mooie koren, schitterende aria’s. Die houden we erin. Con Amore deed het prima. Je ziet ook dat de leden er plezier in hebben.  Wat mij wel opviel, is dat koor en solisten enigszins wegvielen tegen het geluid van het orkest, hoe welluidend dat op zich ook was. Nu zaten wij vrij achteraan, misschien heeft dat een rol gespeeld.  Onnodig lijkt mij de zaal zo vroeg open te doen dat als je om vijf voor half acht binnenkomt, alleen de achterste rijen nog beschikbaar zijn. Verder niets dan lof. Ga zo door. Volgend jaar ben ik weer van de partij.

José Niekus

Het was een prachtig concert. Het koor was alert, goed te verstaan en werkte goed samen met de dirigent. Eventjes werd het spannend toen de heren wat te hard van stapel liepen, maar het kwam allemaal goed. Ik vond de heren verder heel mooi zingen, met name in het Magnificat: het Sicut locutus est….  Mede omdat ik vooraan zat kon ik de solisten goed horen, maar of dat achterin de kerk ook zo was? Het orkest speelde loepzuiver, virtuoos. De trompettist stal de show! Kortom, prachtig concert. Volgend jaar weer, vooral het Magnificat! Complimenten voor de organisatie.

Anke Keur

Ik heb genoten van het concert van Con Amore. Er is geen twijfel over. Het koor kan dat soort grote werken (het Magnificat en delen uit het Weihnachtsoratorium) en de confrontatie met de prachtige Pieterskerk makkelijk aan. Bernhard durft het aan de lat hoog te leggen. Qua repertoirekeus, maar ook wat betreft het niveau van de uitvoering. Dat betekent toch dat er hard gewerkt moet worden voordat het resultaat Pieterskerk-waardig is. De Pieterskerk is veeleisend. Koor, solisten en orkest moeten de akoestiek verkennen en uitbuiten. Iedereen moet stralend en gretig zijn en zich helemaal geven. Bach had wel een religieuze bedoeling met al zijn composities: de ere Gods; dat gaf verticale transcendentie. Het Weihnachtsoratorium en het Magnificat gaan over het kerstgebeuren: de aankondiging, de geboorte van Jezus en de beleving van Maria. Wij, 21e eeuwers zoeken naar een nieuwe interpretatie van dat idee. Hoe doen we dat, nu in 2016? Niet iedereen gelooft meer in God, maar wel in Bach. Zoeken we horizontale transcendentie?   Mij hielp het concert van Con Amore me voor te bereiden op Kerst. De kerstgedachte kwam bij mij binnen, zogezegd! Een prachtig concert dus; het publiek was dankbaar!

Pieter C. Schoonenboom

Ik vond het concert niet onder doen voor een professioneel koor! Ook de solisten vond ik erg mooi. Alleen de Duitse vertaling in het programmaboekje kan nog hier en daar bijgespijkerd worden  Jullie verdienen een volle zaal! Een zeer tevreden en gelukkige toehoorder.

Leon Boting

Mijn bezoekers hebben unaniem gereageerd met prachtig, indrukwekkend, wat een prestatie hebben jullie geleverd. Zelf was ik zeer onder de indruk van de jonge trompettist, wat heeft die een kunde, een snelheid en soepelheid van spelen! Het orkest was sowieso prima. De sopraan vond ik minder, vooral op de generale. Gelukkig klonk het op het concert beter. De overige solisten waren heel mooi. Het koor heeft mijns inziens heel goed op de aanwijzingen van de dirigent gelet, het was moeilijk, maar wat een uitdaging om het Magnificat te zingen met een amateurgroep. Kortom: prachtige muziek, prima uitvoering, hulde met 3 uitroeptekens aan ‘onze’ Bernhard.

Wil Kroon

Beste mensen van het concert ik vond het heel mooi wat jullie speelde en ik speel ook zelf viool en Juliea speelt bij ons ook viool in de kerk.  Groetjes Maartje Zewuster.

Maartje Zewuster